Overheid in Drenthe

Gemeente Borger-Odoorn (Drenthe)

Pagina 1 van 1 (6 resultaten)

Dhr. Freek Buijtelaar

Functie: WethouderPolitiek: Gemeentebelangen
Coalitie, aantal zetels: 8
In dienst sinds: april 2014 (4 jaar, 7 maanden in dienst)
Portefeuille: Openbare werken, Ruimtelijke ordening , Toezicht en (integrale) handhaving, Milieu / Duurzaamheid / Afval, VergunningenToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Freek Buijtelaar (Gemeentebelangen) heeft in zijn portefeuille: Klimaat en energie, Vergunningverlening en toezicht, Openbare ruimte en groen, Omgevingswet en ruimtelijke ontwikkeling.

Freek Buijtelaar is de 1e locoburgemeester.

Coalitieperiode 2014-2018
Wethouder Freek Buijtelaar (Gemeentebelangen) heeft in zijn portefeuille: ruimtelijke en duurzame ontwikkeling, vergunningverlening en toezicht, openbare ruimte en verkeer.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Freek Buijtelaar (Gemeentebelangen) 58 voorkeurstemmen. Freek Buijtelaar staat op nummer 6 van der verkiezingslijst.

Mevr. Nynke Houwing

Functie: WethouderPolitiek: VVD
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: mei 2018 (6 maanden in dienst)
Portefeuille: Recreatie / Toerisme, Verkeer en Vervoer, Economische Zaken, Wonen en VolkshuisvestingToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Nynke Houwing heeft in haar portefeuille: Economie, recreatie en toerisme, Participatiewet en arbeidsmarkt, Wonen, Verkeer en Volksgezondheid.

Nynke Houwing is de 2e locoburgemeester.

Dhr. Peter Post

Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: januari 2013 (5 jaar, 10 maanden in dienst)
Portefeuille: BedrijfsvoeringWerkzaamheden bij de Overheid:
Peter Post is algemeen directeur in de gemeente Borger-Odoorn. De gemeentesecretaris is de eerste adviseur van het college van B&W Borger-Odoorn. Ook is Peter Post algemeen directeur van de ambtelijke organisatie. B&W worden in hun dagelijks werk bijgestaan en geadviseerd door deze overheidsbestuurder. De gemeentesecretaris is het hoofd van de ambtelijke organisatie.
Aanverwant:1997 - 2009Dhr. Peter Post, Gemeentesecretaris, gemeente Tynaarlo1994 - 1997Dhr. Peter Post, Gemeentesecretaris, gemeente Ommen

Dhr. Jan Seton

Functie: BurgemeesterPolitiek: CDAIn dienst sinds: juni 2015 (3 jaar, 5 maanden in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, ICT, P&O, Brandweer / Politie, Toezicht en (integrale) handhaving, Evenementen en marketing, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Burgemeester Jan Seton heeft in zijn portefeuille: Openbare orde en veiligheid, Handhaving,
Gebiedspromotie/Cittaslow en evenementen, ICT, Personeel en organisatieontwikkeling, Regionale, intergemeentelijke en internationale samenwerking.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Burgemeester Jan Seton is voorzitter van het college van burgemeester en wethouders en tevens van de gemeenteraad. In het college heeft de burgemeester, net als de wethouders, een eigen portefeuille. Ook heeft Jan Seton een aantal eigen taken in de hoedanigheid van burgemeester. Hieronder valt bijvoorbeeld het handhaven van de openbare orde. Ook staat hij aan het hoofd van de plaatselijke politie en de brandweer. 

Dhr. Albert Trip

Functie: WethouderPolitiek: Politiek leider D66
Lijsttrekker D66 (2014, 2018)
Coalitie, aantal zetels: 1
In dienst sinds: april 2014 (4 jaar, 7 maanden in dienst)
Portefeuille: Jongeren / Jeugdzorg, Cultuur, Welzijn, Onderwijs, Zorg / WMO (wet maatschappelijke ondersteuning)Toelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Albert Trip (D66) heeft in zijn portefeuille: Brede school en onderwijs, Jeugdzorg en passend onderwijs, Cultuur en erfgoed, Zorg en welzijn, Laaggeletterdheid en Eerste aanspreekpunt voor Stichting Sociale Teams.

Albert Trip is de 3e locoburgemeester.

Coalitieperiode 2014-2018
Wethouder Albert Trip (D66) heeft in zijn portefeuille: economische ontwikkeling en werkgeversdienstverlening, brede school en onderwijs.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Albert Trip (D66) 405 voorkeurstemmen.

Albert Trip is vóór het wethouderschap fractie-assistent en afdelingssecretaris voor D66.

Dhr. Niek Wind

Functie: WethouderPolitiek: Gemeentebelangen
Coalitie, aantal zetels: 8
In dienst sinds: mei 2018 (6 maanden in dienst)
Portefeuille: Financiën, Sport, Communicatie / PR / (city-)marketing / RepresentatieToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Niek Wind heeft in zijn portefeuille: Planning & control, financiën en inkoop, Gemeentelijk vastgoed en grondbedrijf, Bestuurlijke vernieuwing, Dienstverlening en communicatie, Sport en Kern & Kader en Gebiedscoördinatoren.

Niek Wind is de 4e locoburgemeester.