Overheid in Drenthe

Gemeente Borger-Odoorn (Drenthe)

Pagina 3 van 4 (32 resultaten)

Dhr. Ron Reinds

Functie: RaadslidPolitiek: Gemeentebelangen
Coalitie, aantal zetels: 8
In dienst sinds: maart 2014 (4 jaar, 7 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Ron Reinds (Gemeentebelangen) 245 voorkeurstemmen.

Dhr. Erik Rossel

Functie: ManagerIn dienst sinds: november 2009 (9 jaar, 21 dagen in dienst)
Portefeuille: Accomodaties, Openbare werken, Burgerzaken, Communicatie / PR / (city-)marketing / RepresentatieToelichting: Afdelingsmanager beheer openbare ruimte en gebouwen (vanaf 2014).
Afdelingsmanager Klantcontactcentrum (KCC) bij de gemeente Borger-Odoorn (vanaf 2009).
Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2004 tot 2009 is Erik Rossel afdelingshoofd VROM en van 1998 tot 2004 beleidsmedewerker Milieu.

Mevr. Marjoleine Schoevers

Functie: RaadslidPolitiek: PvdA
Oppositie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: januari 2008 (10 jaar, 10 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Marjoleine Schoevers (PvdA) 204 voorkeurstemmen.

Mevr. Marleen Schulte

Functie: ManagerIn dienst sinds: november 2009 (9 jaar, 21 dagen in dienst)
Toelichting: Manager Maatschappelijke Ontwikkeling, gemeente Borger-Odoorn.Werkzaamheden bij de Overheid:
Van 2004 tot 2009 is Marleen Schulte afdelingshoofd (plaatsvervangend) bij het project Kern en Kader.

Dhr. Jan Seton

Functie: BurgemeesterPolitiek: CDAIn dienst sinds: juni 2015 (3 jaar, 5 maanden in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, ICT, P&O, Brandweer / Politie, Toezicht en (integrale) handhaving, Evenementen en marketing, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Burgemeester Jan Seton heeft in zijn portefeuille: Openbare orde en veiligheid, Handhaving,
Gebiedspromotie/Cittaslow en evenementen, ICT, Personeel en organisatieontwikkeling, Regionale, intergemeentelijke en internationale samenwerking.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Burgemeester Jan Seton is voorzitter van het college van burgemeester en wethouders en tevens van de gemeenteraad. In het college heeft de burgemeester, net als de wethouders, een eigen portefeuille. Ook heeft Jan Seton een aantal eigen taken in de hoedanigheid van burgemeester. Hieronder valt bijvoorbeeld het handhaven van de openbare orde. Ook staat hij aan het hoofd van de plaatselijke politie en de brandweer. 

Dhr. Albert Trip

Functie: WethouderPolitiek: Politiek leider D66
Lijsttrekker D66 (2014, 2018)
Coalitie, aantal zetels: 1
In dienst sinds: april 2014 (4 jaar, 7 maanden in dienst)
Portefeuille: Jongeren / Jeugdzorg, Cultuur, Welzijn, Onderwijs, Zorg / WMO (wet maatschappelijke ondersteuning)Toelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Wethouder Albert Trip (D66) heeft in zijn portefeuille: Brede school en onderwijs, Jeugdzorg en passend onderwijs, Cultuur en erfgoed, Zorg en welzijn, Laaggeletterdheid en Eerste aanspreekpunt voor Stichting Sociale Teams.

Albert Trip is de 3e locoburgemeester.

Coalitieperiode 2014-2018
Wethouder Albert Trip (D66) heeft in zijn portefeuille: economische ontwikkeling en werkgeversdienstverlening, brede school en onderwijs.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Albert Trip (D66) 405 voorkeurstemmen.

Albert Trip is vóór het wethouderschap fractie-assistent en afdelingssecretaris voor D66.

Dhr. Roelof Tuin

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter CDA (2014-)
Lijsttrekker CDA (2018)
Coalitie, aantal zetels: 2
In dienst sinds: maart 2006 (12 jaar, 8 maanden in dienst)
Werkzaamheden bij de Overheid:


Roelof Tuin is fractievoorzitter namens CDA Borger-Odoorn, gemeente Borger-Odoorn.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Roelof Tuin (CDA) 133 voorkeurstemmen. Bij de gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart 2010 (gemeente Borger-Odoorn) heeft CDA Borger-Odoorn 3.252 stemmen.


Mevr. Henriėtte van Olst

Functie: GriffierIn dienst sinds: januari 2008 (10 jaar, 10 maanden in dienst)
Toelichting: Raadsgriffier gemeenteraad Borger-Odoorn.Werkzaamheden bij de Overheid:
In 2008 is Henriëtte van Olst plaatsvervangend raadsgriffier.

Dhr. Erik Veen

Functie: RaadslidPolitiek: Gemeentebelangen
Coalitie, aantal zetels: 8
In dienst sinds: mei 2018 (6 maanden in dienst)

Dhr. Jan Vos

Functie: RaadslidPolitiek: Gemeentebelangen
Coalitie, aantal zetels: 8
In dienst sinds: mei 2018 (6 maanden in dienst)