Overheid in Drenthe

Gemeente Hoogeveen (Drenthe)

Pagina 1 van 4 (40 resultaten)

Dhr. Karel Loohuis

Functie: BurgemeesterPolitiek: PvdAIn dienst sinds: februari 2011 (7 jaar, 5 maanden in dienst)
Portefeuille: Algemene en bestuurlijke zaken, Bedrijfsvoering, Brandweer / Politie, Toezicht en (integrale) handhaving, Openbare orde en VeiligheidToelichting: Coalitieperiode 2018-2022
Burgemeester Karel Loohuis (PvdA) heeft in zijn portefeuille: Veilig Hoogeveen, Zichtbaar en transparant bestuur (inclusief bedrijfsvoering).

Coalitieperiode 2014-2018
Burgemeester Karel Loohuis (PvdA) heeft in zijn portefeuille: Veilig Hoogeveen, Zichtbaar en transparant bestuur en Bedrijfsvoering.

Bestuursperiode 2011-2014
Burgemeester Karel Loohuis heeft in zijn portefeuille: Bestuurlijke ondersteuning, Brandweer,Dienstverlening, Openbare orde en verantwoordelijk voor de Veiligheid in de gemeente Hoogeveen.
Werkzaamheden bij de Overheid:
Burgemeester Loohuis is zowel voorzitter van het college van burgemeesters en wethouders (B&W) als de gemeenteraad van Hoogeveen.

Karel Loohuis is bestuurslid van de Vereniging van Drentse Gemeenten (VDG).
Aanverwant:2002 - 2011Dhr. Karel Loohuis, Burgemeester, PvdA Haaksbergen, gemeente Haaksbergen1997 - 2002Dhr. Karel Loohuis, Burgemeester, PvdA, gemeente Medemblik

Dhr. Niek van der Veen

Functie: Communicatieadviseur / perswoordvoerderIn dienst sinds: januari 2015 (3 jaar, 6 maanden in dienst)

Mevr. Nanne Kramer

Functie: GemeentesecretarisIn dienst sinds: november 2016 (1 jaar, 8 maanden in dienst)
Portefeuille: P&O, Bedrijfsvoering

Mevr. Cindy Elken

Functie: GriffierIn dienst sinds: maart 2015 (3 jaar, 4 maanden in dienst)
Toelichting: De raadsgriffier geeft ondersteuning aan de gemeenteraad en de raadscommissies. Cindy Elken is als secretaris aanwezig bij alle vergaderingen, beantwoordt eventuele vragen en zoekt de ambtelijke informatie die de raad en de commissies nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen.

Taken griffier: Voorbereiding en nazorg van de vergaderingen; ondersteuning van de raad, raadscommissie en voorzitter en het zijn van contactpersoon voor vragen over de gemeenteraad in Hoogeveen.
Werkzaamheden bij de Overheid:
2006-2015
Cindy elken is hoofd participatie en zorg bij de gemeente Hoogeveen.

Mevr. Bernice Ruiter

Functie: ManagerIn dienst sinds: februari 2010 (8 jaar, 5 maanden in dienst)
Toelichting: Vanaf 2015 is Bernice Ruiter manager van de eenheid Dienstverlening & Activitering bij de samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen.Werkzaamheden bij de Overheid:
2011-2015
Bernice Ruiter is teamleider / themaleider van het cluster Dienstverlening en Handhaving in de gemeente Hoogeveen.

Dhr. Jeroen Pomper

Functie: RaadslidPolitiek: SP
Oppositie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: oktober 2014 (3 jaar, 8 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Jeroen Pomper (SP) 110 voorkeurstemmen.

Tot 2014 was Jeroen Pomper voorzitter van de SP-afdeling.

Mevr. Hilma Hooijer-Everts

Functie: RaadslidPolitiek: Gemeentebelangen Hoogeveen e.o
Coalitie, aantal zetels: 8
In dienst sinds: maart 2018 (3 maanden in dienst)

Dhr. Jacob van der Heide

Functie: RaadslidPolitiek: Gemeentebelangen Hoogeveen e.o.
Coalitie, aantal zetels: 8
In dienst sinds: maart 2014 (4 jaar, 3 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Jacob van der Heide (Gemeentebelangen Hoogeveen en omstreken) 205 voorkeurstemmen.

Dhr. Brand van Rijn

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter SGP (2018-)
Politiek leider SGP
Aantal zetels: 1
In dienst sinds: maart 2018 (3 maanden in dienst)

Dhr. Wim Warrink

Functie: RaadslidPolitiek: Fractievoorzitter ChristenUnie (2014-)
Coalitie, aantal zetels: 3
In dienst sinds: maart 2006 (12 jaar, 4 maanden in dienst)
Toelichting: Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014 heeft Wim Warrink (ChristenUnie) 121 voorkeurstemmen.